27 Nisan 2010

Pit Girişi Özel: Jari Matti Latvala Röportajı

Hem sizden gelen, hem de merak ettiğimiz soruları WRC camiasına yönelttik.

Pit Girişi: Ford'da bir süredir Fin geleneği var. Hirvonen'den 5 yaş küçüksün, bir süre sonra onun yerine takım lideri olabilirsin.
Jari Matti Latvala: Çok güzel olur böyle bir şey tabi ki. Mikko ile çok iyi anlaşıyoruz. O çok rahat biri, bana da yardımcı oluyor. Hatta genelde beraber seyahat de ediyoruz.

PG: Gelişme çizgini nasıl görüyorsun? Geçen sene daha kazalı idi, bu sene daha iyi gidiyorsun.
JML: Geçen sene olan kazalar genelde benim hatamdı. Bunu biliyorum, ben de üstünde çalışıyorum. Bu sene kesinlikle daha iyi ama daha da iyi olacak.

PG: Polonya'09 mu daha kötüydü Portekiz'09 mu?
JML: Polonya

PG: Polonya'dan sonra Malcolm (Wilson, takım direktörü) sana ne dedi?
JML: (Bu soruyu cevaplamak istemedi)

PG: Portekiz'deki kazandan sonra sürüş tarzında değişiklikler olduğunu hissediyor musun?
JML: Evet, aslında farketti sürüşüm ondan sonra. En başta artık daha konsantreyim, dikkatliyim. Orada yaptığım hata, çok çok geç fren yapmamdan kaynaklanmıştı.

PG: Taktiklerden en çok ikinci pilotlar etkileniyor.
JML: Evet, ben de bu sene ikinci pilotum. Yine de elimden geleni yapıyorum, görevim diğer Citroen pilotlarını geçmek, Mikko'nun işini kolaylaştırmak. Bu seneki önceliğim istikrar, seneye ne olacak görürüz.

PG: 2000'lerin ilk yarısında bir grup "geleceğin şampiyonları" yetişiyordu ama bakınca onların arasında sadece sen fabrika takımında devamlılık sağlayabildin.
JML: Ford'a burada teşekkür etmek lazım. Ayrıca takım sayısı azaldıkça sürüş bulmak gittikçe zorlaştı. Ayrıca işler yolunda gitmeyince, arkanızdaki destek bir anda kayboluyor, buna mental olarak çok güçlü olanlar katlanabiliyor. Zor zamanlar geçirdim ben de, ama yanlışlarımdan dersler çıkardım, kendimi geliştirdim ve şu an buradayım.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails