14 Nisan 2010

Türkiye Rallisi Preview

Bu sene yepyeni bir rotada olacak Türkiye Rallisi hakkında bilgi vermekte yarar var. Uzun zamandır gerçek anlamda karışık yüzey rallisi yapılmamıştı, Istanbul'daki ralli bu konuda özlemleri giderecektir. Genelde etaplar toprak olmasına rağmen, özellikle cumartesi günü ciddi asfalt bölümleri de olacak. Bu da toprak lastikleri ve ayarları ile yarışacak araçların asfaltta zorlanması anlamına geliyor. Ayrıca bu asfalt bölümlerin, etap döngülerinin (loop'ların) başında olması, lastiklerini çok zorlayan pilotlara, sonradan gelen toprak etaplarda ciddi dezavantaj yaratması da demek.

Bununla beraber bir süredir yağan yağmur ve bugünlerde açan güneş, etaplardaki toz toprağın biraz olsun durulması ama fazla çamurun da kuruması anlamına geliyor. Eğer fazla topraklı ve kuru olsaydı etaplar, o zaman önde giden pilotlar yine süpürücü durumuna düşecekti ve taktikler yine fazlasıyla rol alacaktı (Ürdün Rallisi'nde olduğu gibi). Tam tersine, eğer yağmurlu olsaydı etaplar, o zaman da çamurdan dolayı fazla kaygan olacaktı yollar. Şu anda, etapları gidip kendim görmesem de, ne kupkuru ne çamurlu olduklarını sanıyorum. Bu da gayet iyi bir şey. Yine de hava tahminlerinde cumartesinin yağmurlu olacağı yazıyor. Bu durumda sürprizlere hazırlık olmak lazım.

Türkiye Rallisi'nin Kemer'den Istanbul'a kaydırılması, aslında ekiplerin yepyeni bir ralli ile karşılaşması demek. Yani önceden yazılmış yol notları yok, bu yüzden de tecrübesiz pilotlarla tecrübeliler arasındaki fark, biraz da olsa daralır. Yani Ogier veya Raikkonen gibi pilotlar, daha eşit şartlarda boy ölçüşebilirler geri kalan WRC sınıfıyla. Son yıllarda, takvime yeni giren yarışları Hirvonen'in kazandığını düşünürsek, burada da Fin'in hızlı adaptasyonunun işe yarayacağını söyleyebiliriz.

Aklıma gelen notlar bunlar, yaz yaz bitmeyecek kadar çok şey var aslında. Ama bilgilerle ve detaylarla boğulmaya gerek yok. Peki siz biletinizi aldınız mı?

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails