Hem sizden gelen hem de kendi merak ettiğimiz soruları, WRC camiasına yönelttik.
Pit Girişi: Sence bu rallide taktikler ne gibi bir rol oynayacak?
Mikko Hirvonen: Eğer kuru olursa taktikler yine belirleyici olacaktır. Yağmur olursa o zaman gerek kalmaz zaten. Maalesef oyunun bir parçası bu da.
PG: Cumartesi günü yağmurlu, cuma-pazar ise yağmursuz olacak.
MH: O zaman asfalt kaygan olur ama toprak etaplarda toz olmayacağı için taktiklere gerek olacağını zannetmiyorum o zaman. Zaten buradaki taşlar genelde bir geçişte temizlenmeyecek kadar büyük, o yüzden taktikler kullanılsa bile Ürdün'deki gibi etki etmez.
PG: Takvime yeni katılan rallilerde genelde başarılı oluyorsun. Türkiye Rallisi eski de olsa, yeni rotasıyla pilotlar için yepyeni bir yarış gibi aynı zamanda.
MH: Evet, hem çabuk adapte olabiliyorum hem de şanslıyım biraz. Tabi ki güven veriyor bu, umarım bu haftasonu da aynı şekilde geçer. Her zamanki gibi kazanmak için yarışıcaz.
PG: Loeb ile aynı dönemde yarışıyor olduğun için kendini şanssız görüyor musun?
MH: Hayır, kesinlikle. Tabi ki Sebastian olmasa daha çok ralli kazanabilirdim ama onu yenecek aracımız ve hızımız var. O yüzden sorun etmiyorum. Ayrıca Seb, bizim için güzel bir ölçüt oluyor.
PG: Marcus Gronhölm emekli olduktan sonra takım liderliği sana geçti, ikinci pilot da Jari Matti Latvala oldu. Marcus ile olan ilişkinle Jari Matti ile olan ilişkini karşılaştırır mısın?
MH: Çok büyük farklar yok, en temel fark Marcus'un bana çok şey öğretmiş olması. Ama Jari Matti ile de çok iyi anlaşıyoruz, hiç bir sorunumuz yok.
PG: Sene başında "hep atak" yaklaşımını benimseyeceğini söylemiştin. Isveç Rallisi'ni de kazandın ama sonraki iki rallide işler istediğin gibi gitmedi. Bu yaklaşıma aynen devam edecek misin yoksa tedbirli olmayı mı düşünüyorsun?
MH: Tam gaz, aynı şekilde. Starttan finişe kadar tam gaz.
PG: Seneye S2000'lere geçilecek. Ford'un seneye yarıştıracağı Fiesta ile Monte Carlo'ya katıldın ve kazandın. Citroen'e nazaran, Fiesta S2000'in gelişimi ne durumda?
MH: Citroen kadar test yapamadık henüz. Ama Monte Carlo'daki his çok güzeldi, baya hazır gibiydik. Ama tabi, Monte Carlo'daki motor ve vites kutusunu kullanamayacağız seneye. Önümüzde uzun bir zaman var, testlere yakında başlamamız lazım yoksa Citroen'in gerisinde kalabiliriz.
PG: Son olarak, çocukluk kahramanların kimlerdi?
MH: Markku Alen, Tomi Makkinen.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder