28 Nisan 2010

Pit Girişi Özel: Kaj Lindström Röportajı

Sizden gelen ve bizim merak ettiğimiz soruları WRC camiasına yönelttik.

Pit Girişi: Iki efsane pilotun co-pilotu oldunuz. Ikisinin arasındaki en bariz farklar nedir?
Kaj Lindström: Baya fark var aslında. Tommi, hayatı boyunca ralliciydi, Kimi ise rallilere amatör diyebiliriz. Ikisinde de acayip bi yetenek var, çok hızlılar. Kimi'nin kendini geliştirmesi için güzel bir zemini var, buradan kendini tamamen vererek geliştirmesi lazım.

PG: Kimi, yanında co-pilot olmasına çok alışık değil. Buna alışma süreci nasıl?
KL: Rallide yanınızda co-pilot olmak zorunda tabi, ama alıştı diyebiliriz. Bana uzun zaman önce sormuştu beraber yarışalım mı diye. Ben de olabilir demiştim. Kimi'nin devam edip etmemesi, alacağı sonuçlara bağlı biraz da.

PG: Kimi ile beraber WRC şampiyonu olabileceğinize inanıyor musunuz? Kendinize bunun için bir zaman hedefi koydunuz mu?
KL: Gerekli yeteneğin olduğu kesin. Ama en üst seviyeye çıkmak için en az 3-4 yıl geçmesi lazım. Eğer Kimi de bunun için bütün enerjisini koymak ve konsantre olmak istiyorsa neden olmasın?

PG: Uzun süredir bu sporun içinde olarak, eski ralli camiası ile şu andaki ralli camiasının arasındaki farkları anlatır mısınız?
KL: Tommi emekli olalı 7 yıl oluyor. O zamanlarda daha çok pilot başa oynardı, lider gitmek çok zordu. Şu anda için aslında yeni kural değişikliklerini bekliyoruz, 2011 için. Umarım böylece daha fazla takım olur, hem bizler hem de seyirciler için daha zevkli olur.

PG: Taktikler hakkında ne düşünüyorsunuz?
KL: Şu anki kuralların bir işe yaramadığı açık. Umarım değiştirilirler. Günü lider bitirenin, ertesi gün için yol pozisyonunu seçmesi en mantıklı şey gibi geliyor bana, sonuçta herkes doğru pozisyonu seçecek diye bir kaide yok, orada da yanlış yapılabilir lastiklerde yapıldığı gibi. Sonuçta taktikler hep var, ama onları azaltmak için elimizden geleni yapmalıyız.

PG: Seneye gelecek S2000 değişikliği hakkında ne düşünüyorsunuz?
KL: S2000'lerle çok daha az güç olacak tabi ki ama süspansiyonlarda bir değişiklik olmayacak. Umarım bu kurallar yeni takımları çeker spora.

PG: Pilot ile copilot beraber olarak ralli kazanmalarına rağmen her zaman herkes pilotların etrafındadır ve copilotlar, sessiz kahramanlar olurlar.
KL: Işin bir tarafı da bu, ama zaten PR için girmedim bu işe. Böylesi daha iyi. Copilotluk'ta hata yaparsan meşhur olursun, meşhur olmamak daha iyi o yüzden.

PG: Uzun zamandır ralli camiasındasınız, en beğendiğiniz copilotlar kimler?
KL: Istatistiklere bakınca ilk akla gelen Daniel Elena (Loeb'ün copilotu). Çok iyi bir copilot kendisi. Onun dışında Nicky Grist (McRae'nin copilotu), Phil Mills (Petter Solberg'in copilotu).

PG: Michael Beef Park'ın başına gelenlerden sonra hiç yaptığınız işi sorguladınız mı?
KL: Michael çok iyi bir arkadaşımdı, başına gelenler çok üzücü. Gidilebilecek en kötü yer bir arkadaşınızın cenazesidir. Her zaman risk var tabi ki, ama yolda yürürken otobüs tarafından ezilme riski de var.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails