17 Nisan 2010

Çin GP Sıralama Turları

Dışarıda yağmur yağdıkça sanki televizyonda da her an yağacakmış gibi geliyor insana, ama bu Formula 1 için değil Dünya Ralli Şampiyonası için geçerli olabilir olsa olsa. Tabi yağmur yağmayınca, Formula 1'in zevki de sınırlı oluyor.

Vettel'in polü, Red Bull'un bu seneki klasiğini devam ettirmesini, sıralama turlarında 4'te 4 yapmasını sağladı. Hemen arkasında da takım arkadaşı Webber var. Ama bu sefer ikili arasındaki çekişme, Q3'ün son saniyelerine kadar taşındı. Webber'in kirli taraftan kalkacak olması ise 3. sırada olan Alonso'nun ne kadar işine gelecek göreceğiz. O da bütün haftasonu başlıkları süsledi, zira cuma günü antremanlarında motor patlatınca Ferrari'nin dayanıklılığı, herkesin diline dolandı. Bunun hakkında daha uzun bir yazı yazmak lazım, muhtemelen Çin GP'sinden sonra gelecektir o.

Alonso'nun ardından Rosberg 4. olarak hem takım arkadaşı Schumacher'i hem de haftasonunun en hızlı aracı gibi gözüken iki Mclaren birden geçmeyi başardı. Bu da demek oluyor ki ya Mercedes, gözüktüğü kadar yavaş değil ya da Rosberg düşündüğümüzden çok daha iyi bir iş çıkarıyor.

Mclaren'ler, dediğimiz gibi haftasonunun en hızlı aracı gibi gözükseler ve Q1-Q2'de en hızlı zaman atsalar da dananın kuyruğunun kopacağı Q3'te yeteri kadar hızlı olamadılar ve 3. çizgiyi paylaşmak durumunda kaldılar. Massa ise onların ardından 7. Sezonun gidişatına bakınca, Massa, Button'ın arka kanadını görmeye fazlasıyla alışmıştır heralde. Starttaki görüntüsü yine aynı olacak.

Kubica, iyi başladığı sezonu iyi götürmeye de devam ediyor. 8.lik çok iyi gözükmese de, elindeki Renault ile yine de fena sayılmaz ve şu ana kadar gördük ki önündekilerin en ufak bir hatasını çok iyi değerlendiriyor Leh pilot. Eğer sürpriz bir podyum gelirse, Polonya'yı sarsan uçak kazasına bir gönderme görebiliriz Kubica'dan. Arkasında Michael Schumacher, yine kendisinden beklenen patlamayı gerçekleştiremedi. Eminim Alman pilot, Avrupa sezonunu büyük bir hevesle bekliyordur. Sutil ise istikrarlı bir şekilde Q3'e kalarak Force India'nın orta saha takımları arasındaki yerini güçlendiriyor. Öndeki 4 takım ile arasında bir tek Kubica var.

Q2'de elenenler arasında iki Sauber, iki Toro Rosso, iki Williams ve Petrov'un Renault'su var. Bu seans nispeten beklenen sonuçların alındığı, heyecanı daha az bir seans oldu maalesef. Yine de Petrov ve Buemi'nin, cumartesi ve cuma günü yaşadıklarından sonra piste çıkmaları, başlı başında birer ekip başarısı. Asıl sürpriz ise Force India'sı ile Q1'de elenen Liuzzi idi. Aracındaki yol tutunma ve denge sorunlarını halledemeyince Q3'e çıkan takım arkadaşının sevincine gölge düşürmüş ve yarınki yarışta geçişlerini beklediğimiz pilot oldu.

Yeni takımlar arasında da Timo Glock'un hem takım arkadaşını hem de Lotus'ları geçme alışkanlığı devam ediyor. O yüzden iki takım arasında kimin daha hızlı olduğu, kimin daha hızlı geliştiği çok belli değil. Çünkü Glock'un ardından yine iki Lotus var, sonra yine Virgin ile Di Grassi geliyor. HRT'nin sonunculuğu ise artık sürpriz değil.

Yarın Red Bull'ları kimin durduracağı meçhul, eğer ilk virajda Alonso, Webber'i geçemezse pek bir tehdit oluşturacağını zannetmiyorum. O durumda da Red Bull'ların tek düşünmesi gereken şey yarışı bitirmek olur. Mclaren'lerin ise Q3 dışındaki performanslarını gösterip, en azından Rosberg ve Alonso'yu oldukça zorlayacağını düşünüyorum. Liuzzi'nin performansı da, sorunlarını hallederse, yarışın izlenecek noktalarından biri olacaktır. Ama asıl sürprizler, yarın beklenen yağmur gelirse olacaktır. Sabah 10'da Türkiye Rallisi etaplarında olacağımdan izleyemeyeceğim ama heyecanlanmadığım anlamına gelmiyor bu.

2 yorum:

Burak Eken dedi ki...

Tahmin yarışmasının sıralama bölümünü kaldırsanız iyi olacak. Çünkü artık iş iyice sıradanlaştı. :)

Sinan Kolat dedi ki...

Hala Webber mi Vettel mi diye düşünüyoruz ama... Yine de ben Hamilton yazarak hıyarlık ettim, bundan sonra Red Bull'dan şaşmicam.

Bu arada çoğu yorum yapan da bildi Vettel'i zaten

Related Posts with Thumbnails