12 Ocak 2010

2010 Model Ferrari

La Gazetta Della Sport, haftasonu yeni Ferrari'nin ilk detaylarını yayınladı. Çizimler, bu işin dehası olarak gösterilen ve resmi F1 sitesinde de çizim yapan Giorgio Piola'ya ait.

Geçen sene Ferrari'nin hayal kırıklıklarının en büyük sebebi, aerodinamik olarak yeterli olmamalarıydı. Çizimlere göre bu seneki araç, geçen senenin Red Bull'una baya yakın olacak. Çok şaşırtıcı değil gerçi, geçen sezonun RBR'ı, aerodinamik açıdan en başarılı araçtı. Çift difüzör olayı olmasa Brawn-Button yerine RBR-Vettel'i şampiyon görebilirdik, kişisel görüşüm bu. Ferrari'nin alıntı yaptığı yerler özellikle burundaki öne doğru kıvrım ve burnun yanlarının kalkıklığı. Yine de bu sene, benzin depoları en az iki kat büyüyecek ve Ferrari de buna göre değişiklikler yapmak durumunda.

Buraya kadarı zaten haberlerde de var. Yalnız benim anlamadığım kısım şu: Geçen sene benzin depoları çok daha küçüktü, bu sene bu büyüklük ve kilo artacak. Yani lastiklere, özellikle de yarışın başında daha çok iş düşecek, bunu biliyoruz. Yarış boyunca daha temiz sürüş yapanlar, agresif sürenlere nazaran yarış sonunda çok farklı hızlarda olacak. Peki soru şu; RBR'ın lastiklere ısı verişi herhangi bir arabadan farksızdı, yani üstün olduğu yer bu değildi. Ama Brawn'ın tasarımı, lastiklere daha zor ısı veren ama lastikleri çok daha rahat koruyan bir tasarımdı. Bu yüzden de soğuk yarışlarda lastiklere ısı geçiremeyerek RBR'ın gerisinde kaldılar. Bu sene büyük benzin depoları ile bu dertten kurtulacaklar, çünkü ağırlığı ile daha çok yere basan araç, lastikleri daha kolay ısıtacak. Yani sorun geçen seneki gibi lastik ısıtmak değil, tam tersine lastik korumak olacak 2010'da. Bu sebepten ötürü RBR'ın değil de Brawn'ın örnek alınması daha mantıklı olmaz mıydı?

Burada şöyle bir engel var. Geçen sene Brawn'ın başarısı, yukarıda dediğimiz gibi yüksek oranda çift difüzörü çok başarılı kullanmalarına bağlıydı. Ve takımlar, 2011'den itibaren bu sistemi kullanmamak için anlaşmaya vardılar. Yani Ferrari, bu yoldan gitmiş olsaydı kendisine başka çözümler bulmak durumunda kalacaktı. Yine de Brawn için 2009'da sorun olan aerodinamik yapı, 2010'da çok güzel iş görebilir ve ellerinde çift difüzör sorununu çözmek için bir yıl daha olabilirdi. Bu arada bunu yazana da sorarlar, araç tasarımı mı okudun, nereden emin oluyorsun? Mühendislik bile okumadım ama merak işte :)

Ve konuyu açıklayan soru: Ferrari, 2010 aracı için RBR 2009'dan esinlerek gerçekten doğru yolda mı gidiyor?

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails