Sezon sonunda başladı, ilk sıralama turları bitti. Sonuçlar belli, hemen iletelim:
Polde Vettel, yanında Massa
Hemen arkalarında Alonso, yanında Hamilton
Rosberg ile Webber
Schumacher ile Button
Kubica ile Sutil
Q2'de ilk elenenler Barrichello ve Liuzzi
Arkalarında Hulk ve de la Rosa
Buemi ile Kobayashi
Petrov, yanında da Q1'de ilk elenen Alguersuari
Yenilerin sıralaması ise Glock ve yanında Trulli,
Kovalainen ve di Grassi
Senna ile Chandook
Biraz da anlamlarına bakalım. Iki şey ortaya çıktı. Birincisi P9, P10 ve P18'in, orta sınıfın iyilerini ve kötülerini belirlemede önemli olacağı. Q1'de 7 araç elenecek ve bunların altısı banko şekilde yeni takımlar. Son elenecek araç ise orta sınıftaki en kötü olacak. P9 ile P10 da tam tersi. Ilk 8 sırayı şampiyonluk adayı 4 takımın araçlarının alacağı da garanti gibi, sorun yaşamadıkları sürece. O yüzden son bölüme kalabilen P9 ve P10 araçları da orta sınıfın en iyileri olacak. Bahreyn'de P18'i Alguersuari, P10'u Liuzzi, P9'u da Kubica aldı. Toro Rosso'nun bu sene iddiasız olacağını tahmin ediyordum zaten. Ne de olsa üretici olarak ilk seneleri ve bu duruma alışmak durumundalar. Alguersuari'nin 18.liğinde bunun kadar tecrübesizliğinin de etkisi vardır. Kubica'nın P9 olmasında tecrübenin etkisi olduğu gibi. Sonuçta Renault'nun yeniden yapılanması, Toro Rosso'nun üretici olmaya alışmasıyla benzer bir süreç.
Bu sıralama turlarından çıkan ikinci sonuç, sıralama turları ile yarışın bu sezon iki farklı şey olacağı. Mesela Sauber. Lastiklerini koruyarak yarış sırasında rakiplerine karşı avantajlı olacaklar ama bunu, bir tur üstünde gerçekleştirmeleri imkansız. Veya Renault. Az benzin harcayan motorları ile yarışa daha az benzin (yani yük) ile başlayacaklar. Ama tek turda, güç dezavantajları kendini daha çok gösteriyor. Mclaren ise beklenmedik bir şekilde geride kaldı, yarış sırasında ne halde olacakları da yarından önceki en büyük sorulardan biri.
Yenilerin kendi aralarındaki rekabeti ise takip etmeye değer. Virgin ile Lotus'un zamanları birbiriyle çok yakın. HRT ise yarıştan önceki "Virgin ve Lotus'tan bir saniye daha hızlıyız" açıklamalarına karşın tartışmasız sonuncu olarak rezil oldu diyebiliriz. Bu takımların gelişimleri ve orta sıralara ne kadar yaklaşabileceklerini de dikkatle izleyeceğiz sezon sırasında. Yarın yarışı bitirebilmek ise bu takımlar için ciddi başarı olacaktır.
Kısacası herşey yarınki yarış için hazır, alarmlar 14.00'e kuruldu. Getirin artık startı!
2 yorum:
Yarışlar ilk 8 ile son 5 şeklinde takip edilecek anlaşılan orta sıradakiler ise kendi yağlarında kavrulacak gibi..umarım yeni takımlar kısa sürede kendilerini geliştirirler ve daha rekabetçi konuma gelirler...
yeni takımların geliştirilmeye müsait çok şeyleri var ama homologe edilen bazı parçalardan dolayı puanlar için savaşmaları bu sene zor bence. seneye inşallah
Yorum Gönder