23 Haziran 2010

Citroen Ikinci Pilotluğu

Daha önce başlayıp yarıda bırakmışım yazısını bu haberin. Oysa ki Dünya Ralli Şampiyonası'nda kısa vadede takımlar mücadelesinde, uzun vadede pilotlar mücadelesinde büyük etkisini görebiliriz bu satırların.

Bir süredir bahsediyoruz Citroen takımı pilotlarından. Sordo'nun bu seneki kötü performansı ve Ogier'in roket gibi sürüşleri ile takım patronu Quesnel'in kafası karışıktı. Loeb'ün kendi standartlarındaki performansı ve Ford pilotlarının bir türlü ritmi bulamamasına rağmen Citroen, Sordo'nun etrafta olmayışından dolayı bir türlü Markalar Şampiyonası'nda arayı açamıyordu. Yavaş yavaş muhabbetler de Citroen'in seneye fabrika takımında 3 pilot (Loeb, Sordo, Ogier) yarıştırmak için müracaat edeceğine odaklanmıştı.

Belli ki Quesnel, bu seneyi de efektif kullanmak istiyor. Bunun için de Citroen Junior takımının parlayan yıldızı Ogier'i, bu senenin geri kalan toprak rallilerinde Loeb'ün yanına fabrika takımına alıp Sordo'yu Junior Team'e yollamaya karar vermişler. Böylece hem Citroen, daha fazla puan toplamış olur hem de Ogier, fabrika takımı baskısını ucundan tatmış olur. Sordo da üstündeki baskı kalkınca muhtemelen kendine gelir böylece. Yine de asfalt etaplarda fabrika takımının ikinci pilotu olmayı sürdürecek Ispanyol pilot.

Kariyeri boyunca Sordo, hiç bir zaman Ogier'in şu anda çizdiği gibi şahane bir periyod yaşamadı. Ogier'in şu anda yaptıkları, daha çok Loeb'e benziyor ve Fransız takımı, iki Fransız yıldız pilotla yarışmayı tabi ki tercih eder. O yüzden seneye 2 pilotla devam edilecek olursa Loeb'ün yanına kimin oturacağı şimdiden savaş sebebi.
Related Posts with Thumbnails