Bir süredir satır aralarına bakanlar için çok büyük bir sürpriz değildi bu zaten. VW, uzun yıllardır motorspor kültürünü yaşatmış bir firma ve FIA'nın uyguladığı sürdürülebilir ekonomik ortamla beraber spora geri dönmesi, iki tarafa da çok artılar katacaktı. Yine de, muhtemelen Porsche ile ilgili durumlardan dolayı, Alman firmanın yetkilileri hep inkar etmişti bu durumu. Ama şimdi etmiyorlar, edemiyorlar.
Dakar'ı domine eden Toureg'in yeni versiyonunun tanıtımı için Almanya Rallisi'ne gelenler, aynı zamanda bir Scirocco gördüler karşılarında. Içinde de Carlos Sainz'ın bulunduğu bu araç, aslında bu sene içinde Nürburgring 24H'de de yarışmıştı. Ve şimdi süpürücü olarak (sıfır aracı olarak geçiyor ralli dilinde) parkurların tozunu atacaktı. Ama aracın en önemli özelliği bio-fuel kullanmasından dolayı karbon emisyonlarını %80 azaltması. Böyle bir aracın, rekabetçi bir şekilde parkurlarda olması, Le Mans'daki dizel devrimiyle aynı anlama gelir. Bu da başta diğer motorsporlarına, sonra da yol araçlarına etki eder. Bu bakımdan oldukça önemli.
Diğer yandan da Citroen ve Ford'un yanına gelmesi kesinleşen MINI'nin yarattığı rüzgarın, büyüyerek devam etmesi anlamına geliyor VW'nin varlığı. VW Motorsporları Bölümü Başkanı Kris Nissen, eğer düğmeye yakın bir zamanda basabilirlerse 2013, olmazsa 2014'te yarışmayı düşündüklerini belirtti. Bunun için de en yakın aday, dediğim gibi Scirocco R. Ama VW'nin önünde, Golf, Polo veya yeni bir Scirocco geliştirme ve homologe etme seçeneği de var.
Bu haberler oldukça sevindirici. Ama benim aklıma bir soru daha geliyor. Eğer VW, ralli deneyiminden memnun kalırsa, PSA'in hem Peugeot hem Citroen'i yarıştırması gibi, acaba Audi'yi de rallilere sokmaya kalkar mı? Group B'lerin zamanından kalma firma, seyirci güvenliğini bahane ederek spordan çıkmış ama tadı damağımızda kalmıştı. Neden olmasın?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder