tag:blogger.com,1999:blog-6293528444474662767.post1602909033481161991..comments2023-10-19T15:02:47.140+03:00Comments on Pit Girişi: Avrupa Sezonu Öncesi Yeni KurallarSinan Kolathttp://www.blogger.com/profile/09603181640679515397noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-6293528444474662767.post-33828016724123945872011-04-22T17:45:38.376+03:002011-04-22T17:45:38.376+03:00Kers konusunda şu ana kadar keskin bir düşüncem yo...Kers konusunda şu ana kadar keskin bir düşüncem yok. Sadece RedBull'u şu ana kadar biraz yavaşlattığı için iyi bir sistem olduğunu düşünüyorum.(Aslında Vettel'i destekliyorum ama yarışlar da tek düze olmasın :D) RedBull kersi düzeltene kadar diğer takımlar kendilerini geliştirirlerse sezon boyunca çekişmeli mücadeleler izleyebiliriz.<br /><br />DRS hakkında benim de iyice kafam karıştı. Çin yarışından sonra biraz daha olumlu geldi. Malezya'da etkisi oldukça fazlaydı. Çin'de daha dengeli kullanıldığını düşünüyorum. Örneğin; yarışın başında Vettel Hamilton'ın 10 tur boyunca 1 sn lik dilim içinde peşindeydi ama DRS geçiş yapmasına imkan vermedi. Daha sonra pite girmeden farkı 0,5 sn altına düşürünce geçişini yaptı. Hatta DRS i kullanmadan Hamilton'ın yanına geldi, DRS sayesinde daha kolay bir geçiş yaptı. DRS'in kullanım alanı bu noktada ön plana çıkıyor. Sizin önerdiğiniz 1,5-0,5 sn düşüncesi de bence fena değil. Ama yine de DRS hala kafalarda bir soru işareti.<br /><br />Lastikler ise şu ana kadar bence yarışların yıldızı. Yakıt ikmalinin kaldırılmasından sonra değeri azalan stratejiler tekrar lastiklerle beraber önem kazandı. Tabii takımlar lastik konusunda daha uzmanlaştıkça etkisi azalabilir ama yine de yarışlara heyecan katmaya yeteceğini düşünüyorum.keyser sozenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6293528444474662767.post-3685722960796251902011-04-22T11:22:20.284+03:002011-04-22T11:22:20.284+03:00Şu andaki gibi belli bir bölgede iki araç arasında...Şu andaki gibi belli bir bölgede iki araç arasındaki fark ölçülecek. Eğer 0.5-1.5 saniye arasındaysa pilot, sistemi çalıştırabilecek. Daha yakın veya daha uzaksa çalıştıramayacak. Zaten şu anda da pilotun elinde olan bişi diil, önündeki araçtan 1 saniyeden daha gerideyse, bassa da açılmıyor DRS. En azından bence, şu andakinden çok daha karmaşık olmaz gibi.Sinan Kolathttps://www.blogger.com/profile/09603181640679515397noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6293528444474662767.post-27555795373008059782011-04-20T01:06:14.249+03:002011-04-20T01:06:14.249+03:00Kerse 2009dan beri hiç ısınamadım. (BMWnin gidişin...Kerse 2009dan beri hiç ısınamadım. (BMWnin gidişini hazmedemediğim için bu olayı hep Kerse mal etmişimdir.) Ortalama, düzgün çalışan bir Kers olduktan sonra takımlar arasında çok fark da yaratmıyor. Belki startta iyi kullanan avantaj sağlayabilir.<br /> 1.5 0.5 saniye olayı biraz karışık gibi. Pilot tam nerede kapaması gerektiğini nasıl bilecek, veya düzlükte o momentumla hava koridoruna girerse yasak olduğu için düzlük sonunda atak yapmayacak mı? Hakemlere çok iş çıkar böyle bi yöntemde.<br /> Pirelliye teşekkür etmek lazım, lastkler tam kıvamında. Strateji çok çok önemli hale geldi birden bire. Hatta STR, Sauber gibi takımlar sırlamada hiç son seansa kalmaya çalışmasın bence 11-12 olup strateji yapmaya baksınlarnazl_noreply@blogger.com